2023. január 21., szombat

Magyar Telekom - elemzés

A Telekom tavaly október óta egyfolytában emelkedik, szerintem akkor volt ilyen fickós utoljára, amikor a privatizáció után az Ameritech felnyomta az árfolyamát azért, hogy a DTAG-nak megfelelően nagy haszonnal tudja eladni a saját 30%-os részét. Sajnos azok az idők megismételhetetlenek ebben a papírban.

A havi chartot nézegetem, több verzió is lehetséges, de nagy reményeket nem táplálok, elvégre ez a Magyar Telekom, aminek a többségi tulajdonosa egy kicsit sem foglalkozik a kisrészvényesek érdekeivel:

  1. A legvalószínűbb, hogy egy nagy flat vagy zigzag alakul intermediate szinten (ez a piros zárójeles számozás). Az első hullám, az (A) akár lehetne egy leading diagonal is, ez akkor zigzag lesz, aminek a vége egyelőre impulzus. Vagy az (A) egy összetett hármas, és akkor az egész szerkezet egy flat lesz. A (B) mélysége miatt inkább a flat-re szavazok.
  2. Ha az (A) egy leading diagonal, akkor az akár lehet egy intermediate impulzus is, és ami most fut október óta, az ennek az impulzusnak a harmadik hulláma. Ez esetben az árfolyamnak minimum 680-ig illene elmennie, de 1000 fölötti érték sem kizárt. De ez szerintem scifi, ehhez valami nagyon nagy változás kellene, megszűnik a különadó és 30 forint lesz az osztalék. Aki hisz ebben, az várja nyugodtan, én ezeket kizártnak tartom pár éves távlatban.
  3. Nem flat, hanem egy időben még hosszabb korrekció lesz, összetett hármasok vagy egy háromszög. Az (A) és (B) tíz évig futott, egy újabb tíz év simán belefér.

Nekem az első opció tűnik a legvalószínűbbnek. Ha szerencsém van, akkor eléri a csatorna tetejét 1-2 éven belül, ez 520 forintos árfolyamot jelentene. Ott a részvények nagy részét én eladnám, és egy kicsit megtartanék azért, hogyha a kivezetés egyszer megtörténik, akkor tudjak még egy kicsi pénzt kisajtolni a DTAG-tól, ha már ennyi ideig finanszíroztam őket.

Az 1. és 3. opció lényege az, hogy utána újabb esés jön, 272 alatti árfolyammal. A 2. opció szerint az alj már megvolt, és most jön az örök long. Valójában szerintem egyik sem fog bekövetkezni, a DTAG kivezeti a papírt a tőzsdéről, és nem lesznek további nagy esések vagy emelkedések. A kérdés csak az időtáv.

Havi:


Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.

2 megjegyzés:

  1. Miből ilyen biztos infó, hogy ki lesz vezetve? Ezzel még nem találkoztam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem biztos infó ez, én gondolom így, és leginkább a viselkedésükből. A T-Mobile Czech esetében is kivásárolta a DT a kisebbségi tulajdonost 2014-ben, nem lenne idegen ez a gyakorlat. Folyamatosan csökkentik az osztalékot, növelik a sajátrészvény vásárlást, és nem adnak a tőzsdei tulajoknak hosszú távú jövőképet. Arra játszanak, hogy az árfolyam ne emelkedjen, és ez azért lehet, mert olcsón akarnak értékes tulajdonhoz jutni.

      Törlés