2023. január 12., csütörtök

GE Healthcare spin-off

2018 óta van General Electric (GE) részvényem, azt hiszem, a legrosszabb vételem volt, amit valaha csináltam. Most -48%-on áll ez a pozícióm. Nem túl nagy csomag, és alapvetően hülyeség sokáig tartani a veszteséges részvényeket, ha azok nem fizetnek osztalékot, de a GE mégiscsak a GE, egyszer csak rendbejön, gondoltam, és elhatároztam, hogy tartom az idők végéig is, ha kell. Költsége nincsen, ha egyszer felmegy az árfolyama vagy osztalékot kezd el fizetni, majd jól járok vele. Most jött el az ideje egy kis jóljárásnak.

2023.01.04-én volt egy spin-off, a GE leválasztotta magáról az egészségügyi üzletágát és GE Healthcare (GEHC) néven bevezette a tőzsdére, itt egy közlemény róla. Minden három GE részvény után automatikusan járt egy GEHC részvény. Nekem pont hárommal osztható GE részvényem volt, de gondolom töredéket is számolnak, ha ez nem így jön ki.

Volt már ilyen az életemben, kaptam az IBM-ből leválasztott Kyndryll-ből és az AT&T és a Discovery közös gyermekéből, a Warned Bros. Discovery-ből is. Mindkettőben az a közös, hogy a kibocsátás után csak estek és estek. Ezeket már rég eladtam, és a GEHC-t se tervezem tartani sokáig.

A GEHC árfolyama most 64 dollár körül van, a GE pedig a spin-off-tól egyáltalán nem esett be, sőt inkább emelkedik, most 78 körül van. A három GE-ből egy GEHC azt jelenti, hogy GE részvényenként kaptam 64/3 = 21,33 dollárt, azaz majdnem 100 dolláros a GE árfolyamom, ha korrigálom a GEHC-vel. Ez erős 27%-os emelkedés.

De az Erste azért tett róla, hogy ne legyen olyan egyszerű a helyzet. A számlámon ott van a GEHC, de nem tudom eladni. Nem elszámolás alatti mennyiség, szóval elvileg eladható, a baj az, hogy a GEHC nem szerepel a kereskedhető részvények között. Megnéztem, venni sem tudnék, ha akarnék. Felhívtam őket, azt mondták, hamarosan megoldják, addig is telefonos megbízással tudják eladni. Holnapig várok, kíváncsi vagyok a sebességükre.


Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése