2023. január 18., szerda

Deutsche Bank értékpapír-per

Kaptam egy emailt az Erstétől, hogy az USA-ban indul egy per a  Deutsche Bank ellen, mert 2017. március 17. és 2020. szeptember 18. között megtévesztették a befektetőket. És mivel a nyilvántartásuk szerint én is olyan vagyok, aki ebben az időszakban DBK részvényt vásárolt, ha akarok, csatlakozhatok a pertársasághoz. 26 250 000 USD van elkülönítve az eljárásra, ez azok között lesz kiosztva, akik csatlakoznak, ezt február 7-ig lehet megtenni. Persze mínusz az ügyvédi díj, valahol arról is írtak, hogy az mennyi részvényenként, minimális összeg. Az első meghallgatás január 31-én lesz.

Csatlakoztam, de kötve hiszem, hogy bevesznek.

Az Erste kapott egy papírlevelet a pertársaságtól (azt hiszem, így kell mondani), és ezt küldte tovább a DBK tulajdonos ügyfeleinek. Rögtön ki is jelentették, hogy semmiben nem támogatnak, ezt elküldték és ennyi.

Tájékoztatjuk Önt, hogy sem az Erste Befektetési Zrt-nek, sem pedig közvetítőinek nem áll módjában segítséget nyújtani a csatolt dokumentum értelmezéséhez és kitöltéséhez, kizárólag a jelen tájékoztatást tudjuk nyújtani ügyfeleinknek.

Bemásoltam a browserba a linket, ahol zajlik az egész, ez az:  http://www.deutschebanksecuritieslitigation.com/

Innen lehet a "File Online Claim Form" menüponttal átlépni arra az oldalra, ahol online ki lehet tölteni a formokat és feltölteni a szükséges doksikat:

  • Személyes adatok: az amerikaiakra van kitalálva az egész, pl. a telefonszám csak 10 karakter lehet. Ami pont nem jó nekünk, de ezen azért túlléptem.
  • Meg kell adni, mennyi részvényünk volt az induló dátumnál (nekem nulla, mert utána vettem), és a fenti időszakban a vásárlások dátumait, a részvényárat és a totál beszerzési értéket meg kellett adni külön minden vásárlásra.
  • Ha eladás is volt időközben, azokról is nyilatkozni kellett. Én akkoriban sokat kereskedtem a DBK-val, de csak azokat a csomagokat vittem itt fel, amik még nálam vannak.
  • Azt is meg kellett adni, most mennyi részvényem van.
  • És a végén mindenről valami hivatalos iratot kellett felölteni, mint bizonyíték. Emiatt hiszem azt, hogy kimaradok a buliból.

Azt kell igazolni iratokkal, hogy mikor, mennyiért vettem a részvényt és most mennyi van belőle. Az Erste felületén le lehet húzni egy riportot, hogy miből mennyi van a számlámon, mikor vettem a részvényeket és mennyiért. De csakis magyarul. És nem lehet szűrni a Deutsche Bankra.

Én felcsatoltam a számlakivonatomat, amin látszik minden, ott van a többi részvényem is. A dátum magyar formátumban, a fejléc magyarul, nem tudom, mit kezdenek vele, nyilván visszadobják. Az Erste meg nem ad angol nyelvű igazolást a levelük alapján, oldjam meg, ahogy akarom. Talán hivatalos szakfordítóval fordíttassam le, közjegyzővel ellenjegyeztessem? Nem nekünk van ez kitalálva, hanem olyanoknak, akik normális brókercégnél kereskednek, ahol rendes rendszer van, ami akár több nyelven is képes működni. Mindegy, az egész fél óráig tartott, egy kísérletet megért.

Azt majd megpróbálom megtudni, mennyi kompenzációt osztanak részvényenként, ha megnyeri a pertársaság a pert.


Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.

10 megjegyzés:

  1. Köszönöm az infót, az ersténél se fogok számlátni nyitni sose.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos fényévekre van minden magyar bróker a rendes szolgáltatóktól. Pont, ahogy a piacunk.

      Törlés
    2. Ja, és azért megnézném, hogy a többi, OTP, KBC, IBKR hogyan kezelik ezt.

      Törlés
    3. Egyébirányú tapasztalatim alapján az OTP biztosan korrektul kezeli. Viszont valószínűleg pont olyan áron, hogy egy forint se maradjon a kártérítésből. az OTP nagyon korrekt bank, mindent jól intéz, profi, csak sok esetben tízszeres szorzóval dolgozik.

      Törlés
    4. Szerintem az OTP webes értékpapír felületén nem lehet nyelvet választani, és azt se tudom, hogy milyen riportot tudnék onnan leszedni 2017-ből. Vannak kétségeim, hogy adnának-e nekem angol nyelvű kimutatást a részvényeimről. Jó lenne tudni, ebben az ügyben mit kommunikált az OTP a DB tulajoknak, biztos van náluk is olyan ügyfél, akinek van DB részvénye

      Törlés
  2. a levél értelmezése nem tartozik a brókeridzsbe, más tudást igényel, csak itt van az, hogy "Józsibácsi" mindenhez ért mindent szerel és emiatt olyan is lesz, a másik oldala (amerikaiakra van kitalálva) meg mutatja, hogy hol van a kraft (nem tanyán az biztos)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell nekem az, hogy értelmezzék a levelet, csak egy angol nyelvű kimutatás kéne, hogy mikor és mennyiért vettem a DB részvényeket. De ezt nem tudja adni a rendszer, sőt még magyarul sem lehet egyes részvényre ilyet kérni, csak a teljes számlámra. Ez azért baj, IBKR-től pl. fényévekre van lemaradva a felület, ott én magamnak konfigurálhatok riportokat.

      Törlés
  3. a magyar bróker service minősége megy lefele rendesen, semmiképp nem védeném a rendszert, de ilyen bonyolult jogi ügyekben amiket csak egy pertársaság tud finanszírozni egy "falusi" brókercég jogi osztálya nem fogja átvállalni az egyén felelősségét, legalább itt nem pofáznak olyanba amihez nem értenek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De azért jó rendszert írhatnának, amiből a megfelelő riportot le tudnám húzni.

      Törlés
    2. mind a két válasszal egyetértek

      Törlés