2024. október 23., szerda

Genuine Parts Co. - elemzés

2020 decemberében elemeztem a céget, akkor került fel a radaromra. Nem mondom, hogy azóta követem, de egy jó ideje már figyelem, két okból: 

  1. 68 éves osztalékemelési múltja van, ezzel a harmadik (nem egyedül, hanem a NWN, PH és PG cégekkel) az AWR (70 év) és a DOV (69 év) mögött.
  2. Nagyokat emelt az utóbbi években, 5-7% között. Nyilván azért tud most emelni, mert nagyon sokáig csak éppen hogy emelgetett.

Volt rá egy céláram, 120 dollár, és úgy gondoltam, hogy pár hónap kell neki, hogy elérje. Erre tegnap, jelentés után vagy 20%-ot zuhant az árfolyama és 112,74-en padlót fogott, bőven a célár alatt. Egy nap alatt elérte azt az árat, amit hónapokkal későbbre vártam.

Ilyenkor nem tudok örülni, mert nyilvánvaló, hogy egy osztalékrészvény azért esik hatalmasat, mert osztalékvágást vízionálnak a befektetők. Aztán ez vagy bejön, vagy nem. Megnéztem a jelentést, egy szó nem volt az osztalékról, nincs vágás, nincs megerősítés, hogy fizetik a jövőben. Megnéztem az előző két negyedéves jelentést is az osztalékok szempontjából, akkor se beszéltek semmit róla, csak a tényeket, hogy mennyit fizettek addig, de semmit a jövővel kapcsolatban. Volt már olyan cégem, ahol az osztalékról szóló kommunikáció megváltozott, a GPC esetében ez szerencsére nem áll fenn.

Letöltöttem az adatokat a roic.ai-ról, persze a legfrissebb jelentés még nem volt benne, ezért azt kézzel hozzáfabrikáltam. Az FCF payout ratio érdekelt, hogy van-e pénze a cégnek az osztalékra.

Van pénzük bőven az osztalékra, de azért nem véletlen, hogy bezuhant az árfolyam, mert az eredmény csökkent (bár a revenue az nem):

A CEO visszavett a várakozásokból, ez is nyilván a pánikot hajtotta fel. De alapvetően nincs baj szerintem a céggel, és ha ennyi ideig figyeltem már, akkor illik vennem belőle egy kicsit. Sok pénzem nincs, de mindjárt beteszek egy vételt a mostani árfolyam közelébe.

Hetes:

Napos:

Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése