2024. október 9., szerda

Alibaba - kereskedés

2021. augusztus 2-án vettem BABA-t, most visszanéztem, ezt írtam akkor:

Még hétfőn eladtam a Teslát 700-on és rögtön aznap vettem a pénzből Alibabát 199-ért. Kicsit talán elsiettem, de hát úgyse lehet az aljakat és a tetőket elkapni.

Mennyire igazam volt! Tényleg elsiettem és tényleg nem kaptam el az alját. Még talán a mértékkel volt egy kis baj, ugyanis nem kicsit siettem el azt a vételt, hanem majdnem három évvel. Na mindegy, azóta is tartom a csomagot és várom, hogy kiolvadjon. 147-en még vettem hozzá, de hát még most is -40% állok.

Az elvem az, hogy nagy cégekbe veszek bele, mert azok kis valószínűséggel mennek tönkre, és tart ameddig tart, nyereséggel szállok ki belőlük. Az ideális az, ha ezek a cégek közben osztalékot is fizetnek, ezért is szeretem az osztalékfizetőket. Ha jól emlékszem, a BABA is fizetett már kétszer, de azért ettől még nem lett osztalékrészvény.

Hetes:

A kínai piac most nagyot megy, ha kitart a lendület, akkor idén még meglehet a 150 dolláros árfolyam. Ott, a csatornatetőnél aztán eldől, hogy ez a felmenetel csak egy B hullám volt, és jön le újra 58 dollár alá, vagy áttöri a tetőt és egy nagy emelkedés lesz. 200 fölött fogok először az eladáson gondolkodni.

Ha esik megint a mélybe, akkor most már lesz támpontom, hogy meddig mehet le, jobban lehet majd kalkulálni a beszállót. De ahogy mondani szokták, az aljakat és a tetőket úgysem lehet elkapni. 

Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése