2022. április 27., szerda

Northwest Bancshares, Inc. - elemzés

A részvényeimnél nyilvántartom, hogy mikor emeltek osztalékot és árgus szemekkel figyelem a bejelentéseket 12 hónappal a legutóbbi emelés után. Az NWBI 2021.04.21-én emelt utoljára, ezért most április végén számítottam egy újabb egy centes emelésre, ez éppen 5% lett volna. De nem emelt, maradt 0,2 USD a negyedéves osztalék.

Az emelés elmaradását a rossz negyedéves jelentés magyarázza. Az eredmény majdnem 30%-kal csökkent az előző év első negyedévéhez képest, a kamatbevételek kb. 10%-kal csökkentek. A rossz számok oka a alacsony alapkamat, ha a Fed majd kamatot emel, ahogyan azt mindenki várja, akkor a bevételük és az eredményük is javulni fog.

Hát, én egyre kevésbé szeretem azokat a cégeket, akik keveset emelnek, vagy pláne azokat, akik halogatják az osztalékemeléseket. Hiába magas a hozamuk (NWBI-t 5,92%-os hozammal vettem, ez egyáltalán nem rossz), az egyre emelkedő infláció ezeket a jó hozamokat gyorsan erodálja, ha nem emelnek minden évben.

Még egy negyedévet várok, ha akkor sem emel, akkor eladom, ha az árfolyama a bekerülési ár fölé megy. Erre van esély, a 15 USD idén szerintem elérhető lesz.

Havi chart:

2016 évvégén volt ATH-n, 2020 májusában volt az ATH utáni korrekció mélypontja. Azóta emelkedik, szerintem egy impulzussal, aminek most futhat a negyedik hulláma, annak is az utolsó esése. Hacsak nem hosszú lefutású háromszöget csinál, mert az még sokáig eltarthat. Gondolom a Fed emeléstől függ, mikor kezd emelkedni az árfolyam. 

A sáv alján, 12 USD alatt fordulnia kellene, és onnan 15 USD-vel meg is lehetne az ötödik hullám. Utána megint korrekció jöhet. 15 körül érdemes lesz eladnom, de azért ha odajut az árfolyam, akkor majd megnézem a legfrissebb jelentést. Ősz vagy tél, ezt saccolom.

11,39 alatti árfolyam esetén ez az elképzelés már nem valós, az azt jelentené, hogy még az ATH utáni korrekció fut, és lehet új lokális alj is akár (8,52 alatt).

Ha támogatnád a munkámat, a Patreonon megteheted.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése