2021. január 16., szombat

Tanger Factory Outlet Centers

Még 2018-ban vettem belőle, akkor 6% felett volt az osztalékhozama, aztán tavaly májusban bejelentették, hogy nem fizetnek. 27 év folyamatos emelés után nullázták le az osztalékot, a pandémia tönkrevágta az üzleti modelljüket. Outlet centereket üzemeltetnek, a bérlőik nagy része bajba került, a korlátozások miatt a forgalmuk brutálisan visszaesett. 

01.14-én bejelentették, hogy újra fizetnek osztalékot: 0,1775 dollárt negyedévenként. 

Büszkélkedtek egy kicsit, hogy van egy csomó pénzük, 80 millió készpénz és 600 millió hitelkeret, de ami szerintem fontosabb, hogy azért fizetnek újra osztalékot, mert meg akarják őrizni a REIT státuszukat. 

The Company currently intends to satisfy minimum taxable income distribution requirements to maintain its REIT status.

Eladni soha nem akartam 50% feletti bukóban, inkább azt gondoltam, hogy kiülöm, amíg magához tér. Jó cég szerintem,  ha a covid korlátozásoknak vége lesz, akkor a fogyasztás újra beindul, az outlet centerek forgalma óriásit ugrik. A REIT státusz miatt pedig vissza kell adnia a nyeresége nagy részét a tulajdonosoknak, azaz osztalékot fog fizetni. Ennek látjuk most a kezdetét.

Tartani sem akarom hosszú távon a portfóliómban, hiszen osztalékot vágott. Ha egy kis haszonnal el tudom majd adni, akkor megszabadulok tőle.

22,24 az átlagom, eddig 2,48 dollár osztalékot szedtem be részvényenként, 20 dollár fölötti árfolyamon fogok elgondolkozni az eladásán. Persze ez nagyon sok mindentől függ, például hogy mikor és mennyit emel legközelebb.

Elliott most nem igazán segít, ugyanis tavaly áprilisban all time low értéket vett a részvény, 4,05 volt. Hiába volt egy csodás impulzus előtte 2000-től, annak a kiindulási értéke alá most az árfolyama. 

Az ATH 42,2 dollár, ha 50%-ot vissza korrigál, az 23 feletti árfolyamot jelentene. Az tetszene.

Havi:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése