2024. szeptember 28., szombat

Franklin Resources Inc. - elemzés

Akarok venni egy új osztalékrészvényt, hogy végre bővüljön a portfólióm, az elmúlt időszakban csak adtam belőle. Ezért aztán nézegetem azt a táblát, amit a Top 10 osztalékfizetőre használok, és állítgatom a paramétereket, hátha találok valami jót. És találtam.

A Franklin Resourcest már tulajdonoltam, 2019-ben vettem és 2023-ban eladtam. Visszanéztem, miket írtam róla, és megint csak rájöttem, hogy milyen hasznos ez blog, semmiképpen nem emlékeznék rá, hogy miért vettem öt éve és miért is adtam el. Akit érdekel, olvassa vissza.

A lényeg: a Top 10-be azért nem került bele, mert a ROIC-a nem érte el a 4%-ot. Most állítgattam a paramétereken, a DGR-t visszavettem, a hozamot feljebb vittem, majd az októberi Top 10-nél leírom pontosan, hogyan változtattam. Ha valamit jónak találok, az ne kerüljön ki a szűrések miatt.

A roic.ai-ról letöltöttem az adatokat a chartokhoz, de kellett némi korrekciót csinálnom, mert a BEN többször fizetett extra oztalékot, és a roic.ai ezeket nem különbözteti meg, a következő évben emiatt úgy látszik, mintha osztalékot vágott volna. Plusz a split-ek is bekavartak, azt se tudja kezelni a roic.ai, szóval kellett némi munka, hogy értelmesek legyenek a grafikonok. Az FCF payout-on látszanak az extra osztalékok is, a sárga oszlopok nem folyamatosan emelkednek, hanem vannak kiugrások.

Osztalék

2018 óta csak egy centeket emel, de egy olyan cégtől, ami 44 éve emel folyamatosan, nem várhatunk nagy emeléseket. A következő emelés decemberben várható, ha követi a mintát. Gondolom egy cent lesz megint, ami a mostani hozamot 6% fölé viszi.

Rendkívül ritka az ennyire magas hozam, beesett az árfolyama, de szerintem ennél lejjebb már nem megy, most kell venni.

Méret és stabilitás

Nem nőnek a bevételei, nyilván ezért (is) esik az árfolyama.

FCF kifizetési arány

Szuper. Időnként visszaad a tulajdonosoknak, ami nagyon jó, hosszú távon pedig termel és nincs cash flow problémája.

Tőkeallokáció

Ez tetszik. Rendesen adnak vissza a tulajdonosoknak.

Fontosabb mutatók

ROIC alacsony, 15 éves mélyponton van. Ez nem jó.

Chart

Ebbe konkrétan beleszerettem. 2014-től esett egy ABC-vel, utána egy impulzus indult el, és elment 38 dollárig. Ebből szálltam ki egyébként 30 dolláron, a negyedik hullámban, elég rosszkor. Utána korrigált majdnem három éven át, és szerintem a múlt hónapban aljat fogott, és most menni fog felfelé.

Szerintem ez nagyon egyértelmű helyzet. A korrekció aljáról elindult emelkedés egy impulzus, aminek megvolt a korrekciója. Ha ez az egész szerkezet egy ABC, akkor is elmegy a csatona tetejéig. Ha pedig egy harmadik hullám indul el, akkor áttöri a kisebb csatornát és ATH-ra megy. Kereskedni is nagyon jó, de a majdnem 6%-os hozama miatt tartani is érdemes. Én a jövő héten veszek belőle, most be is raktam egy megbízást 20,5 dollárra, majd adjusztálom, ha kell.

Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése