2023. május 26., péntek

Magyar Telekom - kereskedés

Tegnap a részvény-visszavásárlási aukción eladtam az összes Telekom részvényemet. 2017-ben vettem az elsőt, és most február végén az utolsó csomagot, ezt már kifejezetten csak az aukcióig. 441 forinton adtam el mindet, úgy gondoltam, ez egy olyan ár, amin biztosan elmegy, és én biztosra akartam menni. A kereskedésre vett részvényeken osztalékkal együtt kb. 20%-ot kerestem három hónap alatt, pont ez volt a tervem, bejött, ennek örülök nagyon. A többit, amiket még az osztalék miatt vettem, azért adtam el, mert pár hónap múlva szükségem lesz a pénzre, és szerintem most egy hosszabb korrekció jön. Az árfolyamot nézve ezeken buktam kb. 10%-ot, az osztalékokkal együtt azért bőven pluszban vagyok, de azért nem büszkélkedhetek vele.

A tavalyi aukció alapján próbáltam kiszámolni, mi lesz az átlag és a max az előző napi záróhoz képest. Nem egyszerű a feladat, mert az osztalék a duplája a tavalyinak, emiatt vonzóbb a papír, viszont a távközlési extraadó meg elveszi az eredmény egy részét, és nem lehet tervezni a kivezetésével. Itt a chart, ahol kalkulálgattam:

A jövőt pedig a következő napos grafikonon próbáltam felvázolni:

Két fontos dolog van itt szerintem:

  1. 2022.10.20-tól elindult egy impulzus, ami az osztalékvágásig tartott, több mint fél éven keresztül. A jó 2022-es eredmény táplálta, meg az osztalék duplázása és a részvény-visszavásárlás 14,6 milliárdért. De most elfogyott a lendület, szerintem a forgalom megint lecsökken, esetleg a negyedéves jelentések idején lesz egy kis vásárlókedv. A hét hónapos emelkedés korrekciója nem lesz gyors (vagy ha az lesz, akkor nagyon meredek), szóval hónapokig nem látunk szerintem 440 körüli árakat.
  2. A tavalyi aukció utáni viselkedést is bejelöltem. Akkor persze egy eső trend volt, most meg emelkedő van, de akkor is, látványos, hogy az akkori visszavásárlás után milyen sokat, több mint 100 forintot esett a részvény 41 kereskedési nap alatt. Most nem hiszem, hogy ilyen nagy esés lesz, de nincs kedvem pozícióból figyelni.
Szerintem most jól lehetett kereskedni a Telekommal. Hasonló körülmények között jövőre is megpróbálom. Az inflációval simán emelni fogják a díjakat, emiatt a bevételek brutálisan nőni fognak. Biztosan nőnek majd a költségek is, de az eredmény is, és ha 60% körül osztanak vissza a tulajdonosoknak belőle, akkor megint lesz egy pár hónapos periódus, amikor érdemes a Telekomra figyelni. Máskor nem nagyon.

Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Ezt az aukciós részvény - visszavásárlást minden bróker támogatja? Én május elején adtam el Telekom részvényeimet 421 körül, várhattam volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, nem minden bróker támogatta. Például Erste igen, CIB nem, technikai okokra hivatkozva. Tavaly is volt, gondolom akinél tavaly lehetett kereskedni, ott idén is.

      Törlés