2022. május 24., kedd

Meta - kereskedés

Vettem ma Metát (FB) 180 dollárért, már egy ideje kinéztem magamnak. Tartani nem szeretném sokáig, szerintem lesz benne több köröm is, mert megnéztem a fundamentumait és a chartot is, és mindkettő alapján jó célpontnak tűnt.

Revenue és Net income

Folyamatosan nő a bevétele és az eredménye, nagyon jók ezek a számok.






Free Cash Flow

Osztalékot nem fizet, az FCF payout ratio nulla, de az FCF a bevételekkel együtt nő.






Capital allocation

Ez az öt éves kummulált tőkeallokáció. Beruházott és saját részvényt vásárolt, felvásárlásra és hiteltörlesztésre alig költött. Ha osztalékot is fizetne, talán tartanám is hosszú távon, de a Facebook is egy olyan technológiai cég, ami a pénzt jól tudja használni, és elvileg nagyobb értéket teremt, ha visszaforgatja a megtermelt pénzt, mintha kifizetné osztalékként. Remélem, az árfolyamban ez látszani fog.

Chart

A tavaly szeptemberi ATH óta szerintem egy impulzus jön lefelé. Ennek futhat most a negyedik hulláma, a [iv]. Mehet még lokális aljra is, 169 USD alá, de utána illene kitörnie a zölddel rajzolt ideiglenes Elliott-i trendcsatornából. Minél lassabban megy fel, annál kisebb lesz az emelkedés, én azért egy 240 körüli értékben bízom. Ott eladnám, és várnék az újabb esésre, az ötödik hullámra.

Ha mégsem impulzus jön le, hanem ez egy zigzag volt, akkor akár 270 dollár fölé is mehet első körben, és majd utána derül ki, hogy elkészült a korrekció és új ATH jön, vagy csak hármas korrektúrák jönnek egymás után. 

A legrosszabb eset az, hogy messze még az esés vége, és megy még sokat lefelé. A fundamentumai jók, de ha a hangulat nem javul, vagy jön egy komolyabb pánik, akkor lehet akármilyen jó a cég, esni fog az árfolyama. Ebben az esetben tartom addig, amíg nem lesz hasznom rajta, eldobni nem akarom, mert ez egy jó cég, és előbb-utóbb ennek megfelelő lesz az árfolyama.

Ha támogatnád a munkámat, a Patreonon megteheted.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése