2024. május 10., péntek

Solventum Corp. - ajándék

Nézegettem a számláimat ma, és az Ersténél észrevettem egy soha nem látott részvényt a portfóliómban. Solvenum Corp. (SOLV), valahol volt egy split, ami elkerülte a figyelmemet. Rákerestem a cégre és kiderült, hogy a 3M-ről vált le április elsején, négy MMM részvény után kaptunk egy SOLV-ot. Az egészségügyi ágazatot választotta le magáról a 3M. A Solventum 38 országban van jelen 20 000 emberrel, satöbbi, ennél jobban nem akarom megnézni, hogy mit csinálnak. 

Volt már pár ilyen esetem, a Kyndryl az IBM-ről, a Warner az AT-&T-ről, a GE Healthcare a GE-ről vált le. Az volt ezekben a közös, hogy a hivatalos kibocsátáskor ezek még nem kerültek a magyarországi számlámra, ahhoz kellett 1-2 hét, és ennyi idő alatt mindegyik jó nagyot esett. Nyilván azért, mert sokan azonnal eladták az ajándék részvényeket, de túl sok vevő nem lehetett rájuk, szóval csak estek és estek. 

Most kíváncsiságból ránéztem a Kyndrylre. Kb. 50 dollár volt akkor, amikor a tőzsdén először kereskedni lehetett vele (nekem persze nem), aztán előbb vadul, majd később enyhébben esett, az alja valahol 8 dollár alatt volt. Én még a lefelé menő ágon adtam el 11,1 dolláron. Utána lassan emelkedett 23 dollárig, tegnapelőtt viszont ugrott egy hatalmasat, napon belül 17%-ot. Ha még tartom másfél évig, akkor most eladhattam volna több mint dupla áron, de a kibocsátáshoz képest még mindig csak felezve. Mindegy, ingyen kaptam, és minek tartottam volna egy olyan papírt, amit magamtól soha nem vettem volna meg.

Szóval a Solventum. Megnéztem a befektetői oldalát, ez volt a Q1-es jelentésükben (a cég már működött április 1. előtt is, a spin-off-ot zárták le és indították el a kereskedést akkor):

As communicated during the recent Investor Day, Solventum intends to prioritize debt paydown for approximately the next 24 months and has decided not to pay a cash dividend on its common stock or authorize the repurchase of shares at this time. The company will continue to assess its capital allocation plans for potential future actions.

Két évig sem osztalékot nem fizetnek, sem részvényt nem vásárolnak vissza, mert a hitelek visszafizetésére fókuszálnak. Tiszta sor, tehát vagy gyorsan érdemes eladni, vagy tartani sokáig.

Az MMM részvényeim egyébként most éppen -36%-on állnak, ez az ingyen csomag kb. 10%-ot javít a helyzeten a mai árfolyamon. 

Chart (sok értelme nincs, csak érdekesség):

Elliott alapján ez nem elemezhető. Annyi azárt látszik, hogy a meredek zuhanás megállt, és akár még mehet is felfelé a 60 dolláros aljtól. Majd eladom valamikor, most azt saccolom, hogy 70 dollár felett.

Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése