2021. augusztus 8., vasárnap

Alibaba - kereskedés

Még hétfőn eladtam a Teslát 700-on és rögtön aznap vettem a pénzből Alibabát 199-ért. Kicsit talán elsiettem, de hát úgyse lehet az aljakat és a tetőket elkapni.

A BABA-t már egy ideje nézegetem, nagy esésen van túl, a mindenkori aljtól (57,2 USD) az ATH-ig (319,39) történő emelkedést kicsit több mint 50%-ban visszakorrigálta egy zigzag-gal. Innen akár mehet új csúcsra, vagy ha nem, egy újabb hármas szerkezettel 275 körülre vissza.

A kínai kommunista párt születésének 100. évfordulóján egy komoly erődemonstrációt mutatott be a kormány, megüzenték minden feltörekvő milliárdosnak, hogy kinél van az igazi hatalom. Úgy látszik, hogy az amerikai tőzsdékre áhítozó cégek, mint például a DIDI, nem vették azt a finom kis jelzést, amikor az év elején Jack Ma, az Alibaba alapítója eltűnt három hónapra. Júliusban kaptak egy újabb figyelmeztetést, be is omlott a kínai tőzsde rendesen. Aztán a párt kicsit visszakozott, hogy csak az oktatással foglalkozó cégeket akarták megrendszabályozni, de addig zuhant mindenki. Remélem, tovább már nem fognak esni.

Az Alibaba egy jó cég, hatalmas potenciál van benne, a chartja alapján pedig túl van az első igazán komoly korrekcióján. A hetes charton az RSI szerint van még esély az esésre, mehet 34 alá, de innen akár emelkedhet is. Én az emelkedésre szavaztam, és a 265-290 közötti sávban tervezem majd eladni, de eladási megbízást majd a mindenkori mozgás alapján teszek be.

Hetes:

10 megjegyzés:

  1. Gondolom tapasztalatszerzes vol az akcio celja ... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tapasztalatot akarok szerezni, hanem pénzt :)

      Törlés
  2. Kina bajban van. Alig vartam, hogy vegre megszabadulhassak a BABA-tol, s igy is buktaztam egy kicsit. A TSLA-n rengeteget nyertem, tartom biztos evekig.

    VálaszTörlés
  3. https://www.scmp.com/economy/article/3143825/chinas-smallest-businesses-are-crumbling-costs-soar-and-help-fails-arrive

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban van baj, de ekkora korrekció után én várok egy felmenetelt technikai alapon. Nem hiszem, hogy csúcsra menne, de nem is azt akartam megjátszani. A Teslában meg azt látom, hogy ez a 700 körüli szint egyelőre nagyon sok neki, innen nem hiszem, hogy jelentősen tovább menne. Évekre mindenesetre egyiket sem tartanám, mert nem fizetnek osztalékot, és én azokat zsákolom alapvetően.

      Törlés
  4. Az osztalek is jo dolog, biztos ugy.
    Sok sikert es szerencset kivanok.

    https://stockinvest.us/stock/BABA

    VálaszTörlés
  5. szép setup alibaba-ban,188 on long

    VálaszTörlés
  6. Mai hir.
    Tobb minden mas kozott ez az egyik problema Kinaval:
    "China is reportedly looking at banning some of its leading e-commerce companies from doing business in the country if they fail to abide by its intellectual property laws.
    According to a report from Bloomberg, China's State Administration for Market Regulation has drafted a change to the country's e-commerce law that calls for more restrictions on companies if they fail to address serious IP violations of vendors that use their e-commerce platforms. At the extreme, companies such as Alibaba (NYSE:BABA) and Pinduoduo (NASDAQ:PDD) could have their business licenses revoked if they don't act accordingly against IP violators."

    VálaszTörlés