2023. október 3., kedd

Paypal - kereskedés

A legutóbbi klubhétvégén dobta be valaki a Paypalt, jó a chartja, egy nagy szerkezet végénél jár, gondoltam, megnézem a fundásan is a google sheet automatizált táblámmal. Nem fizet osztalékot, de kereskedési célpontnak jó lehet.

Revenue

A bevételei folyamatosan nőnek, a a 2022-es eredménye visszaesett, de a TTM már megint jó.

Free Cash Flow

Az osztalék FCF payout aránya nulla, mivel nem fizet osztalékot, de az ábrán jól látszik, hogy a FCF hullámzik, és a gördülő 12 hónapos érték meglehetősen alacsony. A Q2-es jelentés alapján (2023.08.02.) ez egy egyszeri hatása annak, hogy Európában értékesíti a BNPL hiteleket. Na, ez nekem nem mondott semmit, kicsit utánanéztem. A BNPL egy Paypal hitelkonstrukció (Buy Now Pay Later). A Paypal eladja ezeket a hiteleket öt európai országra vonatkozóan egy KKR nevezetű befektetési cégnek. 43 milliárd dolláros üzlet lesz, várhatóan a második félévben záródik, ennek van egy 1,2 milliárdos költsége, held for sale. Itt egy cikk róla.

Itt a Q2-es preziből a slide erről.

Capital allocation

Ez egy öt éves összesítés, elég torz, mert túl sok pénz maradt a kasszában. Valószínűleg egy hosszabb intervallumot kéne nézni, de a lényeg azért látszik: amit kegkeresnek, abból nagyon sokat saját részvény vásárlásra forgatnak vissza. 2021-ben 3, 2022-ben 4 milliárd fölött vettek sajátrészvényt. 2021 júliusától esik, végigvehették az esést, remélhetőleg többet vettek a végén, mint az elején.

Chart

A hetes charton (logaritmikus) jelöltem, ami érdekes. Egy óriási, 2015-ben indult emelkedésen van túl a részvény. 2021 júliusa óta esik. Az esés szerkezetvége az érdekes, az egy szinte befejezett ending diagonalnak tűnik.

Itt van naposon is:

November 6-án jön ki a Q3-as jelentés (becslés, a honlapjukon még nem láttam közzé téve), szerintem utána lehet egy forduló. Egy hónap, meglátjuk. 55 dollárom tervezek belevenni, 100 fölött meg eladni.

Utánanéztem kicsit, miért esett, mit mondanak az elemzők. Az egyik fő ok, hogy negyedévről negyedévre csökken az új userek száma, és most már kb. nulla a növekedés. Viszont a tranzakciószámok nőnek, a meglévő ügyfelek többet használják a Paypalt, ezért nő a bevétel. Nem hiszem, hogy ez ekkora esést indokolna, szerintem a piac túlreagálta az ügyfélszám növekedés stagnálását.   

Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.


2 megjegyzés:

  1. A 2017 áprilisában nyitva maradt rés miatt ildomos lenne, ha lejönne 45 $-ig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amióta megy a pénznyomtatás, a rések sokkal nehezebben töltődnek, ez a megfigyelésem. Nem biztos, hogy betölti. Egyébként megnéztem, van egy másik nyitott rés '17 júliusában is, 55,2 dollárnál, igaz, sokkal kisebb, mint amit írtál, az elég nagy. Meglátjuk, lemegy-e addig.

      Törlés