2022. június 17., péntek

Követett részvények - 2022. június

Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a hetes chartokat nézem, 4-5 gyertya születik egy hónap alatt, ennyit már érdemes újra kiértékelni. Leginkább azért csinálom, hogy az elképzeléseimet rendszeresen ellenőrizzem.

Változások a listán

PFC-t elengedtem, ott nem bővítek, és CTBI-t sem követem már, mert bankot most nem akarok venni, ha válság jön, azok nagyot esnek. TROW-ból pedig annyit vásároltam, ami már elég, azt se követem tovább. TXN-t is vettem, arról még berakok egy chartot azért, hogy miért ott vettem.

Felvettem egy új céget, az Algonquin Power & Utilities Corp.-ot (AQN). Egy kanadai közműcég, nagyon tetszik, majd elemzem. Csak 14 éve emel, emiatt a Top10-be nem került be, de jó a hozama és jókat emel. Követem, bár nem feltétlenül akarok venni belőle, mert közműcég nem a legjobb döntés a magas inflációnál.

Aflac Incorporated (AFL)

Csaknem elérte az első célsáv tetejét, az 52 USD-t. Most nincs pénzem vásárolni, pedig egy jó biztosító még hiányzik a számlámról. De szerintem most nyáron még lesz lejjebb is, és az összegyűlt osztalékokat majd ebbe tervezem visszaforgatni. Most egyébként a második célzóna, a Covid pánik alja sem tűnik elérhetetlennek, de az szerintem még nem idén lesz.

Algonquin Power & Utilities Corp. (AQN)

A berajzolt sáv alján lehetne elkezdeni venni, bár ott nagyon kell figyelni, mert ha nagy forgalommal töri a sávot, akkor sokat eshet még. Szerintem a sávból csak akkor esne ki, ha valami miatt a működési környezete megváltozna. Például hatósági árat vezetnek be az energiára, emiatt aztán az osztaléka is veszélybe kerülne. De ez nem hiszem, hogy valós veszély lenne Amerikában.

Kimberly-Clark Corporation (KMB)

A múlt hónapban volt sávtetőnél, nem tudta áttörni a tetőt, emiatt úgy gondolom, hogy egy összetett hármas korrekció fut, egy WXY. A sáv aljára, a 115 dollárra nagy eséllyel lemegy. Utána talán emelkedik, de nem hiszem, hogy venni fogom, inkább csak figyelem.


Texas Instruments (TXN)

Ez egy napos chart, jobban látszik talán, hogy miért vásároltam. A célzóna teteje a 38,2%-os fibó volt, de a sávba réssel esett be és emelkedő forgalommal, ilyenkor azért nagy eséllyel tovább esik. Az 50%-os fibó 148 USD körül van, és 151-re álltam be venni, kicsit fölé, és direkt nem 150-re, mert a kerek számokon többen szoktak tömörülni. RSI a hetesen és a naposon is 34 körül járt, onnan fordulhat is. Plusz az utosló esés az egy impulzusnak tűnik öt befejezett hullámmal, innen vagy nem esik tovább, vagy mielőtt esne, még egy komolyabbat korrigál.

Ha támogatnád a munkámat, a Patreonon megteheted.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése