2018. október 1., hétfő

Vector Group

Ma végre megkaptam a split utáni részvényeket. Ezek a fontosabb tudnivalók:
  • A darabolás szeptember 17-én volt, 20 részvényből 21-et csináltak.
  • Két hét után, 09.27-én kezdte az amerikai elszámolóház kiküldeni az értesítéseket a brókereknek. 
  • Az én brókerem szerint  max. 5 napig tart, amíg "ideér" az infó, ez most három volt. Bár az is lehet, hogy a magyar brókercég húzta volna még, de telefonálgattam minden nap, hogy mi van már.
  • A töredék részvények valószínűleg elvesznek:
    • Az elszámolóház brókercégenként összesítve küldi a bónusz papírokat: a totál részvényszám 5%-át adja, lecsapva a végét, ha nem egész számra jön ki.
    • Ha a részvények több ügyfél között oszlanak meg, és nem oszthatóak el pontosan (pl. egyik ügyfélnek 100,5 bónusz papír jár, a másiknak 40,5, a bróker meg kapott 141-et), akkor írnak Amerikába, hogy a felosztandó részvényeket fizessék ki készpénzben, hogy a töredékeket is a megfelelő számlára tudják írni.
    • Az elszámolóház nagy valószínűséggel erre nem mond semmit (bár állítólag néha hajlandó a fizetésre, ilyenkor a bróker jóváírja a számlán az egy részvénynél kevesebb töredéket, immáron pénzben).
    • A legvalószínűbb azonban, hogy a magyar bróker megtartja ezeket a papírokat, vagy egyszerűen csak eladja. Már azt se értem, miért kéne Amerikából küldeni a töredéket pénzben, mikor itt helyben is meg tudnák ezt csinálni: eladja azt a pár papírt, amit fel kell osztani az itteni tulajdonosok között.
  • Mondjuk nem nagy pénz, 13,76 most az árfolyam, nekem egy fél papír jutna még, ezt fogom bukni, de a módszer érdekes. Ki tudja, hátha egyszer lesz Bershire részvényem (most 320000 USD), ott egy splitnél már nem lenne mindegy, mi lesz a töredékekkel.
Na és akkor a VGR pakkom: 16,07 a bekerülési ár, ez 9,96% hozam. Most 13,76 az árfolyam, valószínűleg egy csomagot még veszek, mert ezen az árfolyamon már 11,63% a hozam.

Volt osztalékfizetés is egyébként, még a split előtti mennyiségre kaptam meg az osztalékot (az már a múlt héten megérkezett a számlámra).

Próbáltam utánanézni, van-e hír a Phillip Frost féle botrányról. A SEC szerint három kispapír árfolyamát manipulálták, nem Frost volt az értelmi szerző, hanem Barry Honig, aki hamis cikkeket (is) íratott a Seeking Alphára. Ezt én is olvasom rendszeresen, hát rájuk sem vet jó fényt ez az ügy. A három papír egyébként nincs nevesítve, a Vector inkább csak azért érintett, mert Frost 10+%-os tulaj benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése