Ez is egy olyan cég, ami nem fért be a Top 10-be, mert csak 14 éve emel folyamatosan. De ennél valójában jobb az osztaléktörténete, mert 2000 óta, 23 éve emel, csak egy kétéves időszakban, 2008 és 2009 között fagyasztotta az osztalékot, ezért nullázódott a története a Dividend Champions lista szabályai miatt (ha két évig nincs emelés, akkor kikerül a listából az adott társaság). Szóval mondhatom, hogy válságálló a cég.
Cégismertető
A United Parcel Service, Inc. (UPS, https://investors.ups.com/) a világ legnagyobb levél- és csomagkézbesítője. USA és nemzetközi szegmense van, a flottája kb. 121 000 járműből áll, 500 000 alkalmazottja van. 1907-ben alapították, és székhelye a Georgia állambeli Atlantában található.
Hozzájuk fűződik az a történet, hogy az autóik utvonalát úgy tervezik, hogy amikor csak lehet, jobbra forduljanak, így nem kell kivárni a balra kanyarodás általában hosszabb idejét, ezzel üzemanyagot, időt és végeredményben autót is spórolnak.
Január 31-én prezentálták a 2022-es évüket, és az egyik slide-on a 2023-as terveikről is beszéltek.
Szeretem az ilyen cégeket, mert vissza lehet nézni, mit terveztek régebben és ebből mi teljesült. Itt a 2022-es tervük a 2021-es prezentációból:
Ebben a táblázatban összevetettem a 2022-es tervet, a 2022-es tényt és a 2023-as tervet:
A lényeg:
- Amit mondtak 2022-re, azt kb. hozták. Sajnos akkor az osztalékra és a saját részvény vásárlásra nem mondtak semmit. Egyébként most van egy 5 milliárdos jóváhagyott részvény visszavásárlási programjuk
- Ha a részvényszám nem változik, akkor az osztalékra kifizetett összeg 5,6%-kal fog nőni. Mit ad isten, a 2022-es prezivel egy időben jelentették be az új osztalékot, 6,6%-ot emeltek. Ha saját részvényt vesznek, akkor kevesebb részvény után kell kifizetni majd az év során az osztalékot, ez alapján idénre jónak tűnik ez a tervezés
Osztalék
Státusz:
- Contender, 14 éve emel, de előtte még volt egy hosszú emelési időszaka 2000-től kezdődően, egy két éves fagyasztással 2008 és 2009 között
- Legutóbbi emelés: 2023.01.31-én volt (declaration date). Ez a rendszeres dátuma az emelések bejelentésének
- Az emelés mértéke 6,58% volt, 1,52 USD-ról 1,62-re emelte a negyedéves osztalékot
- Extra osztalékot nem szokott fizetni
- Hozam (12 hónapra előretekintő): 3,44%
- Árfolyam: 188,29 USD
- Negyedéves osztalék: 1,62 USD
Dividend Growth Rate (DGR):
Osztalék történet:
Ár és hozam:
- Átlagos hozam: 2,52% (2000.01.01. óta számolva)
- A maival egyenlő vagy nagyobb hozam az idő százalékában: 8,69% (5812 kereskedési napból mindösszesen 505 nap)
Érdemes belőle vásárolni, elég biztos az osztaléktörténete, és ha van pénze, akkor emel is rendesen, lásd a tavalyi majdnem 50%-os emelését.
Méret és stabilitás
forrás: Marketwatch
2018-ban volt egy nagy bevétel visszaesése, de mára kiheverte, és az eredménye is jó.
Payout Ratio és FCF Payout Ratio
Payout Ratio
forrás: Marketwatch
FCF Payout Ratio
forrás: Marketwatch
A Covid elején megbillent, de utána hasított, szerintem onnan számolhatjuk a csomagszállító cégek aranykorát. Az FCF és osztalék aránya biztonságos.
Capital allocation
forrás: Marketwatch
Ez nagyon klassz, ha nekem lenne egy ilyen cégem, pont ugyanígy csinálnám.
Fontosabb mutatók
P/E alapján jó vétel, és a ROIC is nagyon jó.
Chart
Nagyon sokféle számozás lehetséges, mert csak 2000-től indul a chart. A 2009-es aljtól egy nagy emelkedés fut, az lehet, hogy most fog begyorsulni és új ATH-ra viszi az árfolyamot, de az is lehet, hogy előtte még visszatér 155 dollárig. Elvileg mehet a csatorna aljáig is, 100 dollár körülde, de én 155 alá nem várom.
Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése