2017. január 2., hétfő

Ez volt 2016

Tőkére vetítve 17,76%-ot kerestem 2016-ban:

  • DAX certifikát: -3,33%
  • DAX CFD: +19,74%
  • EON: -0,16%
  • ERSTE: +0,1%
  • IMFI: -0,74%
  • MOL: +0,36%
  • OTP: -2,45%
  • RAIFFEISEN: -0,3%
  • RICHTER: +4,54%

Az biztos, hogy a 2017-es listám nem ilyen lesz, néhány dolgot alaposan megtanultam:

  • Kis forgalmú papírokkal nem érdemes kereskedni. Az IMFI-vel ezt jól ki is próbáltam.
  • Külföldi részvényeket inkább hosszabb távra veszek, és főként osztalékpapírokat. Kereskedni nem érdemes velük, egy indexhez képest keveset mozognak, és a jutalékok elviszik a nyerő egy részét. Inkább kivárok egy jó beszállót, és tartom sokáig. Az Eonnal ezt most kipróbálom.
  • DAX turbó certifikátot soha többet nem veszek (júliusban hagytam ott). A DAX nagyon volatilis, kockázatos a certik tartása.
  • DAX CFD-vel április óta kereskedem, daytrade-re nekem ez jön be a legjobban. A CFD számlámon kb. 65% nyerőt csináltam (a DAX ezalatt kb. 25%-ot emelkedett), közben nagyon sokat tanultam és sok tipikus hibát is elkövettem, majd egyszer összeszedem őket.
  • Nem akarom a BÉT-et elhagyni, de a Telekomot és a MOL-t már nem nézem egyáltalán. OTP és Richter még érdekel, bár egyre valószínűbb, hogy long irányba csak részvénnyel fogok kereskedni, certivel nem. Azt meghagyom a short-ra, de nem nagy pakkokkal.


2 megjegyzés:

  1. Zarta gratulálok az eredményekhez szép volt és hajrá 2017.
    Vizsgálódom és az OTP-ét már legszívesebben shortolnám óriási ékek vannak alakulóban de előtte még zavar a kiszúrás hogy lesz-e vagy nem ha igen akkor akár 9000-ig is el mehet ha nem 8600 meg fogja első kör cél ára 6200 környéke persze sok himbi limbivel, majd fel 8000 környékére és ki sem merem mondani mi lesz lefele a cél ár, de ehhez a kinti piacokon is történni kell valaminek.

    rúfusz

    VálaszTörlés
  2. Hi rúfusz, szerintem OTP-t még nem szabad shortolni, kell neki még egy kis emelkedés. 8500 meglehet, és majd ha csak lesz jele az esésnek, akkor fogok shortot indítani. Még mindig bull.

    VálaszTörlés