2016. november 23., szerda

OTP

Tegnap ment vissza az árfolyam arra a szintre, amit vártam kb. a korrekcó B hullámától, vettem is TS11-et 688-ért. Ma el is adtam mindent 776-on. Kicsit korán, de nem baj, 12% felett kaszáltam rajta. M15-re rajzoltam egy csatornát a iv/c-re, amikor elérte a csatorna aljat, eladtam a certiket. Gyorsan beesett még utána, arról már lemaradtam, de nem baj.

A múlt heti számozásom nem változott, pont azt csinálja, amit vártam. Ez még nem a nagy korrekció, csak az (v)/iv. H1-en látszik, hogy a (v) hullám egy impulzus, és ahol az árfolyam ma érte el az ideiglenes csatorna alját. Ha a iv hullám egy flat, akkor az utolsó hulláma egy impulzus lesz (M15-ön látszik), és ott hiányzik még egy apró lefele kör, holnap meg is lehet. Ha nem flat, hanem triangle, akkor ma volt az alj, és holnap emelkedés lesz egy hármas formájában. Ez lenne az egyértelműbb alakzat, mert akkor lehetne biztosan tudni, hogy utolsó előtti hullámban vagyunk, és majd a háromszög végén lesz egy hullám még felfelé.

Ha holnap csinál egy új aljat ehhez a kis C hullámhoz, akkor elgondolkozom valami long certin. Az lenne a tökéletes, ha reggel 8050 körüli maximum értékkel kitörne az M15-re berajzolt ideiglenes csatornából, és onnan csinálna egy új aljat 7950 alatt.

Ha nem így lesz, és nem lesz új alj, akkor a háromszög várható két hullámát kihagyom, és inkább megvárom a végét a long beszállóra. Kb. ezen a szinten lesz 8000 körül.

Van egy érdekes csúzli alakulás, amit DAX-on meg szoktam játszani. Van úgy, hogy majdnem elkészül egy csúzli, és tisztán látszik, hogy a következő gyertyától függ majd, hogy létrejön, vagy nem alakul ki. És ha nem jó a hely a csúzlira, akkor az árfolyam úgy szokott változni, hogy nem lesz csúzli, mert a következő gyertya alja eltünteti azt a magasabb árfolyamaljat, ami a BuSS jobb lába lenne. Most OTP napos is ilyen állapotban van.

Ha OTP holnap nem csinál új aljat, akkor D1-en egy erős bullish slingshot alakul ki (bal lába a 11.16-i alj). Ez azt jelentené, hogy elkészült a (v)/iv, és jön az (v) hullám utolsó szakasza. De szerintem ez nem egy jó hely a csúzlira, nem egy négyes A és C hulláma között szokott az kialakulni, ezért inkább egy új aljat valószínűsítek 7932 alá, és akkor a csúzli konvergenciává alakul át, mert alacsonyabb RSI-hez lesz egy alacsonyabb árfolyamalj. Ha ezt előbb észreveszem, megtartom a certiket. (De ma DAX-on volt egy ilyen kötésem, mentettem is el képeket, csinálok róla egy posztot a trading room-ba.)

D1:

H1:

M15:



8 megjegyzés:

  1. Szia Zarta!

    A tegnapi nap után hogy látod az OTP-t a nov. 23-i elemzésedben foglaltakhoz képest. Megtennéd, hogy beírod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hi KB,

      Tegnap nem dőlt el semmi, csak óvatos mozgás volt. Még mindig azt gondolom, hogy egy kis C hullám (impulzus) megy lefelé, annak vagyunk a negyedikjében, ott is egy C-ben, valahogy így: C/[iv]/(c). Kellene egy kis löket felfelé 8060-ig, utána le 7950-alá, és akkor ez a korrekció elkészül. Onnan lehet egy kis long 8200-8300 közé, és onnan indul majd egy komolyabb zuhé 7000 alá. De ha nem így lesz, hanem csak megy fel, akkor a 8200 - 8000 között fog még pattogni kétszer.

      Én nem lépek még poziba. Ha megcsinálja a 7950-et, akkor esetleg egy long, mert abban lehet pár száz pont felfelé. De most semmiképpen nem long, és short sem, mert nincs rá elég tér lefelé, illetve nincs még vége ennek a korrekciónak, az egyértelmű.

      Törlés
  2. Hi Zarta,

    Köszönöm a válaszod. Ma reggel a fel megvolt 8083-ig. Akkor innen várod most 7950 körülre és ott nyitnál longot akár ma? Érdemes lenne oda beállni longba vagy figyelni kellene, nehogy alá menjen? 8300 fölé semmiképpen nem várod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, innen le várom egy kicsit 7950-ig, és onnan egy kis long certit vennék. De nem bízom nagy felmenetelben, ez már egy impulzus vége, egy ötödik hullám, amit sokan nem is játszanak meg, mert simán lehet, hogy csonka lesz.

      Szintet mindig nehéz mondani, a fordulót kell keresni, nem pedig belőni a lehetséges maxokat. Ha lesz alj, és látok fordulós jelet (divergencia, valami szép gyertya formáció), akkor veszek csak, és nem tartom sokáig.

      Itt most nincs jó beszálló alapvetően. Túl sok volt eddig a felmenetel, nagyon érik egy korrekció, a longba nagyon könnyű beszorulni.

      Törlés
  3. Köszönöm a válaszod. Már kétszer írtam vissza, de valamilyen oknál fogva nem jelent meg. Most megróbálom figyelni az OTP-t, hogy esetleg érdemes lenne-e innen még ma longot nyitni. Vagy a biztosabb a hétfő reggeli szituáció alapján történő döntés lenne illetve a legbiztosabb megvárni a következő csúcs környékét és onnan short?

    VálaszTörlés
  4. Szia Zarta!

    Hogyan értékelted a 7960-at, fordulónak és vettél long certit?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vettem semmit, délután kettőkor elkezdtem a hétvégét :) De pénteken egyébként sem szeretek napon túli pozit nyitni, a hétvége sok meglepetést hozhat. Mindjárt megnézem, aztán írok is róla, mert érdekel engem is, hol lehetne elkapni.

      Törlés
  5. "Nem vettem semmit, délután kettőkor elkezdtem a hétvégét :) De pénteken egyébként sem szeretek napon túli pozit nyitni, a hétvége sok meglepetést hozhat."

    Hasonló megfontolásokból én sem szálltam be longba, bár lehet, hogy fordult (felpattanásnak nem igazán lehetne nevezni).

    VálaszTörlés