2016. október 24., hétfő

DAX daytrade - SL zárt

Volt ma egy bukó shortom, amit elrakok magamnak, mert jól mutatja, hogyan működik egy market maker bróker.

M15-ön látszik, hogy mi alapján léptem pozícióba:

  • A Kennedy csatorna tetejét jócskán átvitte a hullám, ez impulzust jelent (erre egyébként volt egy longom, az jól sikerült);
  • A korrekció törte az ideiglenes trendcsatornát, és ha a futó alakzat egy impulzus, akkor ez a négyes hulláma;
  • A négyesnek volt egy A és B szakasza, valószínűleg jönni fog egy C lefelé;
  • RSI M15-ön 66 alá esett.
SL-t 10820-ra raktam (a feltételezett B fölé), TP-t 10780-ra (a Kennedy csatorna tetejére), RR = 1,87. Aztán a DAX felszúrt, és az SL zárt.

Az árfolyam csak 10817,85-ig ment fel, a 10820-ra tett SL mégis zárta a pozíciót, ráadásul 10821,65-ön. És utána ment a DAX arra, amerre terveztem (sőt lejjebb). Csak már nélkülem.

Volt már hasonló esetem, amikor SL úgy zárt, hogy csak meglegyintette az árfolyam szele, el nem érte. De két EUR-nál nagyobb távolságról még soha. Hát ezt is megtanultam.

M15:

M5:

2 megjegyzés:

  1. Igen, Market Maker szemétség...
    Szerintem 3 lehetőséged van:
    1. brókert váltasz, ami nem stopvadász
    2. távolabbra helyezed a stop-ot (hozzá adsz még 5 pontot vagy többet)
    3. Hidden SL -> egy adott expert segítségével az SL-t nem rakod ki csak trendvonalak vannak, a bróker nem látja az expert pedig zárja a pozit ha az ár tényleg ott van. Ez sem megoldás arra, ha masszív stopvadászat csinál a bróker, mert képesek irdatlan nagy spread-et csinálni tized másodpercre hogy kivágjon (nekem egyszer 60pip-es spread-et csinált gbpusd-n) Egy ilyen expertet ismerek, de az fizetős, icefx pont eu

    VálaszTörlés
  2. Igen, erre jutottam én is. Hosszabb távon biztosan váltok brókert, de egyelőre a stopot rakom kicsit távolabb. A hidden SL-ről olvastam már, sokan ajánlják a stopvadászat ellen. Egyelőre hanyagolom, nem érdemes erre váltani az én pakkjaimmal.

    VálaszTörlés