2016. április 1., péntek

DAX

Ma elkezdtem CFD-vel kereskedni. Első üzletem egy DAX short volt, 9793-ról 9780-ig. Jaj de más, mint a certi. Mintha a MÁV-ról átszálltam volna a Sinkanszenre. Gondolom a bukás is hasonló élmény lehet CFD-vel.

RSI naposon, óráson és m15-ön is bearish. Longon nem gondolkozom, az biztos.

Volt TS59-em 2684-ről, 2998-on és 3100-on eladtam őket. Pont azelőtt, hogy a nagy zuhé megindult volna, de el kellett mennem, és hétvégére nem akartam tartani ezeket. 13% kasza, azért az nem rossz.

Short lesz itt még sokáig, most azt gondolom. A CFD-ket meg tesztelgetem óvatosan m15, m5 és m1-en.

m15:

9 megjegyzés:

  1. Szia Zarta!

    En is a CFD-n gondolkodom mar hosszabb ideje, DAX-ban S&P-ben jo lehetne short-ra es long-ra. Feltennel a CFD kereskedesrol informaciot, tapasztalatot, hogy hogyan erdemes csinalni, mire kell figyelni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd ha lesz elég tapasztalatom, írok róla, most még nincs, ma reggel csináltam meg a második kötésemet. De életveszély szerintem neked, és konkrétan tiltanám is, ha megtehetném.

      Én erre használom: csakis daytrade. Van két-három olyan tipikus helyzet, amikor elég nagy bizonyossággal tudom, hogy merre megy az árfolyam (70% mondjuk). Egyelőre ezekkel próbálkozom.

      Na most ez kell hozzá:

      -Gép előtt lenni folyamatosan. Nekem nem megy mindig, ezért csak akkor lépek be, ha van 1-2 órám, amikor tudok figyelni. Kommentek alapján neked nincs ennyi időd.
      - Dönteni kell gyorsan. Ehhez az kell, hogy legyen olyan rendszer, ami megmondja, hogy most vehetsz, most nem. Nem kell nagyon gondolkozni egy stresszes helyzetben, legfeljebb kiszámolni, hol legyen a stop, hol a tp. Én erre írtam egy excelt, ami megmondja, hogy mennyit vegyek valamiből, hogy a saját magamnak definiált kockázatot ne lépjem túl. Azt is megmondja, hogy mi a minimum kiszálló, hogy az RR az legalább 1 legyen. Neked rendszered nem nagyon van, csak érzéseid, ami halálos.
      - Sok pénz kell a CFD-hez, mert a nagy tőke adja azt a biztonságot, hogy nem zárja a broki a pozíciódat. De nem kereskedsz a nagy tőkével, az csak azt biztosítja, hogy nem ráznak ki könnyen. Mértéket kell tartani. Te meg mindig vissza akarod nyerni a bukót, amit nem lehet visszanyerni.

      CFD = magas kockázat. Ha a részvényekkel megy már a kereskedés, lassú hullámokat meg tudsz lovagolni, napos, hetes trendeken keresel legalább 60%-os biztonsággal, akkor kicsiben és lassan lehet nyitni a CFD-k felé, ez az én javaslatom.

      Legyen 100 kötésed részvényeken, a nyerő/bukó 60-60%, és az átlagos nyerő legyen nagyobb, mint az átlagos vesztő. Ha ez megvan, akkor majd mondom azt is, hogy a metatradernél pl. mire illik figyelni :)

      Jó hosszú lett, a fene.

      Törlés
    2. Ja, és demo account annál a szolgáltatónál, ahol majd kereskedsz, és a demón CFD-zel egy ideig, mielőtt az élesbe belevágsz, ez a minimum. Van már demo számlád? Mert azon elkezdheted bátran, csak hogy kitapasztald, milyen gyorsan lehet nyerni és bukni.

      Törlés
  2. Köszönöm a válaszod. Én CFD-ben elsősorban a szokásos nappali munkaidőn kívüli időben, otthonról gondolnék daytradelni, hasonló okból, mint ahogy te is írod, de inkább 1-2 vagy több hetes időtávokon kereskedve nagyobb (DAX-ban legalább néhány száz pontos) hullámokat megjátszani, amikor, ahogy te is írod nagy bizonyossággal eltalálható, hogy merre megy majd az árfolyam. Természetesen az éles kereskedés előtt egy darabig demóznék és megpróbálnék egy megfelelő kereskedési rendszer szerint kereskedni. Egyelőre még nincs demó számlám, egyébként a Portfolio Globalban gondolkodom (mert az Erste-nél van a számlám) és nem feltétlenül a metatraderben, hanem leginkább webes alkalmazásban, ami többféle mobil eszközről is elérhető telepítés nélkül. Az Excel táblázatos ötlet nagyon jónak tűnik.
    A CFD tőkeigénye egyelőre még nem hiszem, hogy gondot jelentene, hacsak nem úgy folytatom, ahogy eddig.

    Mindenesetre még alaposan tájékozódnom szükséges mielőtt belevágnék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A daytrade az a napon belüli kereskedés, nem lehet napos-hetes időtávban csinálni :)

      Én azért dt-zek, mert a DAX nagyon kiszámíthatatlan, napon belül még csak-csak meg tudom lovagolni a hullámokat, de napokon keresztül, pláne hétvégét is beleszámítva már nem akarom csinálni, mert megszívtam párszor.

      Minél tovább vagy poziban, annál nagyobb kockázatot vállalsz, ez alap. Jöhet egy válság (Ukrajna), egy botrány (nekem volt VW-m, amikor kirobbant a dízelbotrány, nem egy kellemes élmény), vagy egy pánik (tavaly aug 20, amiből a BÉT kimaradt), a híres Csányi öntés stb.. Na most mivel a CFD egyébként is kockázatosabb, mint a részvény, ebben sokat lenni nem akarok, csak napon belül. A CFD tartásának van költsége, ez a rollover, a részvényt meg ha megveszed, az örökké eltart, nincs költsége. Ezeket is mérlegeld.

      Egyébként ha demóznál, akkor kezdd el ma, nem kell azzal várni semmire.

      Törlés
  3. Szia!

    Koszonom a valaszod es drukkolok neked a CFD-vel. Sajnos folyamatosan keves idom van, de talan rovidesen elkezdem a demot valamilyen platformon.

    VálaszTörlés
  4. Szeretnék tőled néhány dolgot megkérdezni.
    Hol, milyen platformon, milyen feltételekkel kereskedsz CFD-vel és miért azt választottad, amit?
    Milyen mennyiséggel kereskedsz, amikor nagy bizonyossággal tudod, hogy merre fog menni az árfolyam és amikor várható, hogy legalább 100-200 vagy akár ennél is több pontot fog menne valamelyik irányba, mert pl. olyan a hangulat a piacokon? Ilyenkor nyitsz-e nagyobb pozíciót vagy mindig ugyanakkorát?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Randomnál nyitottam online számlát. A Netboon felületen a szerződések között elfogadtam a CFD kereskedés feltételeit. Ekkor nyitottak nekem egy számlát az FXCM-nél (gyakorlatilag minden magyar broki partneren keresztül forexezik és CFD-zik, és az FXCM a legtöbbnek a partnere). Utaltam a Randomnak pénzt, és mondtam nekik, hogy ez CFD-re lesz. Ők utalták az FXCM-nek el, és 2-3 nap múlva láttam a számlámon. Visszafelé ugyanez lesz, ha lesz már valami nyerőm, akkor letesztelem a pénzkivétet is.

      Szóval kaptam egy usert és egy jelszót, meg a randomfx-ről le lehet tölteni a metatrader 4-et, és így indultam el.

      Kicsiben csinálom egyelőre. 1 DAX CFD az 0,1 DAX-ot jelent náluk. Azaz ha veszek egy egységet, akkor gyakorlatilag 0,1 DAX-ot veszek. Ha a DAX 9500, akkor 950 EUR értékben lehet venni. A letéti követelés 1 lot-ra 180 EUR, azaz ha egy DAX-ot veszel (9500 EUR), akkor 180 EUR kell minimum a számládon, ez azt jelenti, hogy kb. 50 a tőkeáttét.

      Én most 10 egységet veszek, és egyszerre csak egy pozim van nyitva. Azaz 1 darab DAX-szal kereskedem. Ha kipróbáltam a dolgokat, buy limit, trailing stop stb., és megy minden könnyen, akkor duplázom, ez mondjuk a jövő héten lesz. Ha megy, akkor emelem megint a pakkot. És természetesen mindig figyelek arra, hogy legyen stop, és ha a stop életbe lép, akkor a bukóm az a vállalt risk-en belül legyen.

      100 pontot nem akarok megjátszani, m15, m5, m1 chartok alapján kereskedem. 20-30 pont elég egyelőre. Napon túl meg semmiképpen nem tartok pozit.

      Neked sokkal jobb lenne a hosszabb távú kereskedés szerintem. Megvárod, hogy OTP lemegy 6600 körülre, és ha fordult és megindult fel, akkor veszel részvényt (és nem certit vagy CFD-t), aztán ha 7000 fölé megy, eladod. Egy hónap alatt mondjuk lesz 5%, és a részvénynek nincs kockázata. De ez csak tanács.

      Törlés
    2. Köszönöm a részletes infót. A napon túl kereskedés akkor lehetne jó, amikor elindul egy hosszabban tartó eső vagy emelkedő trend és sikerül nagyjából az elején elcsípni.
      Én is úgy gondolom, hogy nekem alapvetően a hosszabb távú kereskedés lenne jobb, ahogy mindig is gondoltam, de eddig valahogy mindig kihagytam a hosszabb távú és nagyobb nyereségű trendeket, amit utólag nem is értek, hogy miért.

      Törlés