2024. július 17., szerda

Eladások

Augusztus közepén pénzre lesz szükségem, és ehhez el kell adnom pár részvényt. Egy éve is volt egy hasonló dilemám, akkor veszteséggel szálltam ki több papírból, de idén más a tervem.

Vannak olyan osztalékrészvényeim, amik nagy bukóban vannak (T, WBA, MMM, LEG, AQN), ezeket inkább tartom és remélem, hogy majd egyszer némi pluszban el tudom adni őket.

Vannak azok az osztalékrészvények, amiket eleve kereskedni vettem, nem a hozamuk miatt: TGT, HRL. Ezeket akkor akarom eladni, ha 10-30%-ot tudok rajtuk keresni.

És vannak a bankok: PFC, NWBI. Ez a kettő már jó ideje nem emel osztalékot, a hozamuk viszont nem olyan jó, hogy tartsam őket, mint pl. az OHI-t. Most mindkét papír emelkedik, és tettem is be eladási megbízást rájuk:

PFC, napos:

Csatornatető 29 dollár, ott szeretém eladni. 16% osztalék nélkül. Még nem deklarálták a következő osztalékfizetés időpontját, egy negyedév talán még bejön, az is plusz 1%.

NWBI, napos:

Itt 14 dollárnál van a csatoratető, oda raktam a megbízást. 3,5% osztalékok nélül. Itt is lehet még egy negyedéves osztalék.

Van még egy nagy adag SGBI-m, azt kifejezetten kereskedni vettem, most +32%-on áll. Általában 30% felett kiszállok, mert a kapzsiság miatt sokat szívtam már, de itt eléggé biztos vagyok abban, hogy menni fog még, ezért megengedtem magamnak, hogy kapzsi legyek. De jó ez a szó, hogy kapzsi :) Ha eladom, akkor azt a pénzt már nem kell kivennem, inkább újra befektetem, remélhetőleg egy klassz osztalékpapírba.

Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése