2024. március 5., kedd

Target Corporation

Van pár részvényem belőle, még 2022 augusztusában vásároltam 165 dollárért. A legfrissebb top 10-ben egyébként TGT a második, még a mai tőzsdenyitás és a 12%-os árfolyamemelkedése előtt csináltam meg a listát. 

Most visszanéztem az akkori posztjaimat, mert már nem emlékeztem, miért vettem bele, biztos nem a 2,67%-os hozamáért, és hát erre jó a blogolás, felfrissítethettem az emlékeimet. Anno a chartja miatt vásároltam meg, egy ABC korrekció végét láttam a grafikonban, és úgy gondoltam, hogy onnan emelkedni fog. Ha lassan, az se baj, mert addig is jön egy kis osztalék.

Ez még ma is az egyik alapvető stratégiám, inkább egy osztalékrészvénybe szoruljak be, mint mondjuk a BABA-ba. A baj avval volt, hogy nem egy ABC végén vettem, hanem egy impulzus negyedik hullámának az elején. Ami azt eredményezte, hogy egy darabig még sávozott az árfolyam, aztán jött egy lassú ötödik, ahol majdnem 100 dollárig esett.

Ma kijött egy nagyon jó 2023 Q4 jelentéssel, ugyan a bevétele csökkent, de a cash from operations duplázódott. 12%-ot ugrott is az árfolyam, és hosszú idő után végre pluszban van a csomagom. De ha 2022-ben kereskedni vettem, akkor most meddig tartsam? 

Szerintem októberig. Jó lesz majd ezt a posztot is visszanézni, hogy teljesültek-e az elképzeléseim.

Itt a napos chart:

Az ATH-ról egy impulzus jött le 100 dollárig, és impulzus önmagában nem korrigálhat (bár van erre már ellenvélemény, sőt példa is, de a klasszikus Elliott-i elmélet szerint ilyen nincs), tehát lesz egy B hullám, és utána egy lokális alj 100 dollár alá.

A mai felszúrás is egy impulzus lehetett, ami azt jelenti, hogy a B hullám is egy zigzag lesz. Jön egy lassú visszakorrekció, majd egy, az A hullámhoz képest kevésbé meredek emelkedés, a nagy esés 61,8%-ig, ami 204 dollár. Anno 200-on akartam eladni ezt a csomagot, majd kiderül, hogy most vajon sikerül.

Utána, ha leesik 100 alá, és van még mindig elegendő free cash flow-ja és nem vág osztalékot - helló, 56 éve emelnek -, akkor nagyon érdemes lesz újra belevenni.

Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.

2 megjegyzés:

  1. Én pont a baba-ba ragadtam bele csúnyán jópár évvel ezelőtt, bár sovány vigasz, hogy idén egész jó egyszeri osztalékot fizetett, ha megtartja ezt a jó szokását akkor kevésbé fogom rossznak érezni. Pár bejegyzéssel ezelőtt írtál az Albemarle (ALB) cégről, nagyjából hasonló gondolataim voltak, csak a kíváncsiság kedvéért, most hogy látod a helyzetet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, BABA nekem is van, nem tudom, mikor tudok kilépni belőle. Az osztalék tényleg jól jött.
      ALB: még lehet egy új alj szerintem, extrém esetben akár 75 dolláron is. Ami emelkedés indult az előző 110-ről, az befulladt. Lehet, hogy most újra megpróbálja, nem tudom. Hosszú távon szerintem jó cég, de a mostani esés az valami 1,75 milliárdos deposit share kibocsátásra adott reakció, mert ez szerintem erősen higítja a meglévő tulajdonosok részvényeit. Én most nem vennék.

      Törlés