2022. január 21., péntek

Exxon Mobil - kereskedés

Exxon Mobil részvényeket 2020 februárjában kezdtem venni 60 dollárért. Előtte elemeztem a céget és úgy láttam, hogy a 60 dollár nagyon jó beszálló lesz, onnan nagy valószínűséggel már emelkedni fog, mert a fundamentumokat és a grafikont is így értelmeztem. Egy hónapon belül 30 dollárra esett le. Bezuhant, mint a Covid miatt minden más.

Vettem belőle az esés során sokat, az utolsó adagot 2020.03.19-én, 34 dolláron. Összességében 7% feletti osztalékhozama volt a vásárlásaimnak egy olyan cégben, aminek 38 éves osztalékemelési múltja van. Azért az nem rossz.

Nem bántam meg a 60 dolláros vételeket sem, de örökké nem akartam tartani a teljes készletet, mert már akkor is úgy gondoltam, hogy a jó, de leértékelt részvényekből többet kell venni annál, amennyit az osztalékportfóliómban hosszú távon tartani akarok, a leértékelésekkor nemcsak bevásárolni, de kereskedni is érdemes. Hát ez a kereskedés sokáig tartott, majdnem két évig. De tegnap végre el tudtam adni a tartani szánt mennyiségen felüli részvényeket.

74 dolláron adtam el kb. a 40%-át a csomagnak, az először megvett legdrágábbaktól szabadultam meg. 32% volt az árfolyamnyereségem, plusz hét negyedévnyi osztalékot is begyűjtöttem, az is majdnem 11%, szóval nem volt rossz trade. A maradékot egyelőre tartom, bár egyre kevésbé kedvelem az olyan társaságokat, amelyeknek ugyan nagy a hozama, de keveset emelnek. A XOM legutóbb csak az utolsó pillanatban emelt, hogy megtartsa a dividend king státuszát, de csak egy centet, ami alig több volt, mint 1%. Ugyanakkor megértem a menedzsmentet, most tényleg a kivárásra érdemes játszani, a közhangulat nem az olajos cégeknek kedvez. Az ESG alapok a hagyományos alapok kárára növekednek, és bankok sem szívesen adnak hitelt a környezetkárosító cégeknek. 

Akkor fogom eladni a maradék csomagot, ha az Exxon osztalékot vág, vagy ha az árfolyama annyit emelkedik, hogy nyereséggel együtt az újrabefektetéssel magasabb hozamot tudok elérni, mintha tartanám a részvényeket.

Havi chart:

Elliott alapján ez egy nagyon egyszerű chart. Volt egy 50 éves emelkedés 2014 közepéig, onnan egy óriási korrekció indult el, ami vagy véget ért 2020 októberében, és mostantól ATH-ra megy az árfolyam, vagy csupán a korrekció első hulláma futott le, és még egy vagy két évtizedig lesz a 30-100 dolláros sávban az árfolyam. Tulajdonképpen ezért adtam el itt a részvények egy részét, 50%-nál többet korrigált az esésből vissza az árfolyam, itt csak lesz egy pihenő. De ha nem, azt se fogom bánni.   

54 dollárnál, és ha addig nem vág osztalékot, mindenesetre újra venni fogok belőle. De csakis kereskedni, és nem tartásra.

Ha támogatnád a munkámat, a Patreonon megteheted.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése