2021. november 19., péntek

Raiffeisen - megpróbáltatásaim az európai osztalékokkal

Kaptam a héten a Raiffeisen részvényeim után osztalékot (egyébként nem az osztalékért vettem, hanem kereskedni és eltenni a hatalmas árfolyamnyereséget, hát ez se lesz valami nagy üzlet, na mindegy), kicsit utánanéztem, hogy mennyit és miért fizettek, és hát csak egy újabb megerősítést kaptam arra, hogy miért érdemes kerülni egy osztalékbefektetőnek az európai részvényeket.

Most, 2021 november 19-én ez van a Raiffeisen honapján az Investors/Dividend menüpont alatt:


A legfrissebb infó, hogy a 2020-as üzleti év után fizetnek 0,48 EUR osztalékot. Áprilisban. Egyébként most november 10-én tartottak egy rendkívüli közgyűlést, ahol döntöttek egy extra 0,75 eurós osztalék kifiztetéséről, amit tegnap meg is kaptam. De a honlapjukra ez valahogy nem került fel.

Az Investingen meg ez van, mintha 1,23 euró lett volna ez a novemberi extra osztalék. Ez nem tudom, kinek a hibája, mindenesetre az adatszolgáltatás minősége csapnivaló. Nekem meg ilyen minőségű adatok alapján kéne dönteni, hogy mibe tegyem a pénzem. Hát nem.

Na de, hogy legyen egy kis elemzés is. 07.19-től egy impulzus indulhatott el felfelé (egy nagyobb felfelé trendelő alakzat részeként), ennek volt a harmadik hulláma a lokális csúcs, a 29,5. Utána osztalékfizetés és esés, majd egy résbetöltés is volt ma, a csatornák alapján egy negyedik hullám. A jövő héten mehet fel, hogy csonka ötösként, vagy új lokális csúcsra, azt nem tudom. De már nagyon el akarom adni.

Napos:

Ha támogatnád a munkámat, a Patreonon megteheted.

2 megjegyzés:

  1. Amit az Investing mutat, azaz össz osztalék. Ezt az Investingesek qrták el. Áprilisben volt 0,48 -as kifizetés, és most novemberben 0,75, ami kiadja az 1,23€-ot. Gondolom azt is tudod, hogy az EKB nem engedte az osztalék kifizetést, csak minimálisat, hogy a covid hatás miatt a bankok ne lapátolják ki maguk alól a kp-t, mert arra szükségük lehet. Mivel ezt a határidőt a továbbiakban nem tolták ki, ezért az európai bankok extra osztalékot tudtak fizetni a részvényeseiknek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, így már értem az Investinget. Az EKB tiltást tudom, ez is csak egy érv volt nekem amellett, hogy kerüljem az európai papírokat.

      Törlés