2023. július 26., szerda

Deutsche Bank - megnyertük a pert, de mire megyek vele

Januárban írtam arról, hogy az USA-ban alakult egy pertársaság a Deutsche Bank ellen, mivel 2017-2020 között megtévesztették a részvényeseiket. Egy formanyomtatványt kellett kitölteni és igazolásokat küldeni, hogy mennyi részvényem volt az adott időszakban. Kellett igazolás is, persze az Erstétől nem lehet angolul letölteni semmit, de egy magyar kivonatot a DBK részvényeimről csatoltam. Visszaigazolást nem kaptam, hogy befogadták a kérelmemet, de mit ad isten, a múlt héten kaptam egy levelet és egy csekket, hogy itt a pénz, nyertünk. Értitek, csekket. 2023-ban.

Valamikor tizenéve már volt amerikai csekkem, emlékszem, hogy mennyit kellett szórakozni a beváltásával. Gondoltam, most se lesz egyszerű. Hát lehetetlen.

A neten annyit találtam, hogy minden bank megszüntette az amerikai csekkek beváltását. Azért én felhívtam párat, és tényleg. OTP 2021 januárjában szüntette ezt a szolgáltatását meg, talán ők voltak az utolsók. Az egyik banknál kaptam egy tippet, hogy próbálnam meg az MNB-nél. Hérvégén írtam nekik, és most kaptam egy választ, hogy ők aztán ilyet nem csinálnak, és nem tudják, hogy a kereskedelmi bankok közül ki vállal ilyet, mert ezt nem tartják nyilván. De elküldték egy Blikk újságcikk linkjét, hogy innen tudok tájékozódni, és amiben persze az volt leírva, hogy a csekkbeváltás gyakorlatilag megszűnt nálunk.

Még próbálom felhívni a bankot, aki a csekket kibocsátotta - email nincs, csak telefon -, hogy transzfer lehetséges-e a csekk helyett.

Egy amerikai barátom pont itt van Magyarországon, gondoltam átpasszolom neki a csekket és ő majd beváltja, de a bank appja nem fogadja el a csekket (be lehet fényképezni), mert nem az ő nevére szól.

A csekk lejár 180 nap után, gondolom nem véletlenül használják a transzfer helyett, mert az célba ér, ez meg nem. Kíváncsi vagyok, ilyenkor kié lesz a pénz.

Szóval van egy csekkem 150 dollárról, amivel nem tudok egyelőre semmit csinálni. Valaki oldott már meg ilyen lehetetlen küldetést?

Vagyonépítés osztalékkal, a könyvem. Elérhető epub, mobi, pdf formátumokban a Smashwords-ön, az Apple Books-on és a Google Play-en.

4 megjegyzés:

  1. Úgy tűnik, hogy ha a bankkal nem is, de a pertársasággal sikerült ezt megoldani:

    "Thank you for that clarification, your check has been marked for reissue as a wire and will be going out sometime next month with the rest of our monthly reissues.
    Regards,
    Claims Administrator"

    VálaszTörlés
  2. Én a helyedben Ausztriában probálkoznék, nekem kb. 5 éve volt ilyen csekk problémám.(kb.73€ úszott volna el) Magyarországon nem találtam bankot, Ausztriában nyitottam számlát, és ott váltattam be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, közben lejárt a csekk. És a pertársaság sem utalt, szerintem lenyelték a pénzt.

      Törlés
    2. Wow, 10.12-én megkaptam a pénzt, a pertársaság utalta el a számlámra :)

      Törlés