2019. április 10., szerda

AbbVie

Január 29-én indult egy szerkezet felfelé 75,623-ról, ami szerintem egy korrektív alakzat, talán double zigzag lesz a végén. H1-en jelöltem a hullámokat. Ha az utolsó hármas is zz, akkor egy csúcs még hiányzik a zigzag C hullámából. Utána lefelé várnám, mondjuk 75-ig.

Lehet sokféle számozást ráhúzni, de nem nagyon tud kitörni a csatornából, ezért nem hiszem, hogy egy emelkedő LD vagy impulzus indult volna az aljról.

Az árfolyam egyébként azért esik egy ideje, mert a legfontosabb gyószerének, a Humirának hamarosan lejár a szabadalma (Európában 2020-ban valamikor, az USÁ-ban 2023 végén), és utána gyárthatják majd a generikus gyártók is. A helyettesítő termékek (ugyanaz a hatóanyag) vagy 40%-kal olcsóbbak, mint a Humira. És a Humira nemhogy az AbbVie zászlóshajója, de csaknem az egész flottája is, ugyanis a cég eredményeinek több mint 60%-át ez az egy gyógyszer hozza.

Az elemzők azt mondják, nem kell félni, 2023-ig még nőni fog Amerikában a Humira bevétele, lesz majd honnan esni, ha árat kell csökkenteni a konkurencia miatt, illetve van más ígéretes gyógyszere is, azok is fel fognak futni.

Én 75-re beálltam venni. Nem tudom megítélni, mi lesz a jövőben, de a cég erős, van pénzük, az osztalékhozama parádés.

H1:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése